Alvarado Dentistes » Estética Dental - Ortodoncia. Pere Martell 15, 1 º B 43001 Tarragona

Periodòncia

La malaltia periodontal suposa la inflamació i infecció dels teixits que envolten i subjecten la dent i cursa amb el desenganxament progressiu dels mateixos, donant lloc a una borsa periodontal. En aquesta borsa s'acumula tosca, el qual actua com un factor irritant que empitjora l'estat periodontal, provocant a llarg termini la pèrdua de suport ossi.

El raspat radicular es realitza sota anestèsia local i consisteix en el raspat meticulós de les superfícies de les arrels de les dents, per sota de la geniva, mitjançant curetes que extreuen la tosca de la borsa. Aquest fet ajuda a netejar la zona, desinflamarla i a detenir progressió de la malaltia periodontal.

En determinats casos, el raspat no aconsegueix la suficient reducció de les bosses, pel que pot ser necessari recórrer a la cirurgia periodontal, que consisteix a separar la geniva per allisar directament les arrels i regularitzar la vora de l'os.

Com que la malaltia periodontal una patologia crònica cal complir amb les revisions i tractaments de manteniment que el seu odontòleg li indiqui, per tal d'aconseguir els millors resultats duradors.

Degut a que la periodontitis es una malaltia crònica, dependent de la seva evolució s’aconsellen visites cada 3, 6 o 12 mesos.

El pacient entrarà en un programa de manteniment, per evitar que la malaltia torni a la seva fase agressiva.

De manera estàndard es considera que cada 6- 12 mesos, amb una higiene oral correcta per part del pacient, pot mantenir-se estable la malaltia .

En cas de passar més de 12±2 mesos la malaltia segueix la seva progressió i serà necessari tornar a començar el tractament des de la fase inicial.

PER UN RESULTAT ÒPTIM: la higiene diària del pacient + el manteniment anual del clínic